Dzień 15 – Penang

Rano czuję się już dobrze i wyruszam na miasto. Niestety po wyjściu przypominam sobie, że chustkę na głowę zostawiłem w pokoju, a nie mam kluczy. Idę na dworzec kupić bilet do Tanah Rata (Cameron Highlands, 35RM) oraz płyty żeby nagrać zdjęcia. Z 2RM jadę autobusem do centrum i rozpoczynam zwiedzanie od wieży zegarowej Victorii ufundowanej przez chińskiego milionera w 1897 r. dla uhonorowania panowania królowej. Wieża ma 60 stóp (18 m), a każda stopa symbolizuje jeden rok panowania. Obchodzę piechotą piękny, biały ratusz w kolonialnym stylu i podążam w dół ulicą Kapitana Kelinga, trasą rekomendowaną przez Lonely Planet. Obok meczetu Acheen robię sobie przerwę śniadaniową uzmysłowiając sobie dużo później, że Muzułmanie obchodzą właśnie Ramadan.  Nieopodal mieści się również piękny chiński Khoo Kongsi, czyli dom klanu lub mówiąc bardziej po polsku – świątynia rodzinna klanu Khoo. Wchodząc przez Cannon Square jawi się świątynia z bogato zdobionym dachem. Wnętrze jest także imponujące – bogato zdobione ściany, lampiony, belkowania i wiele. Podobnych świątyń jest zresztą w okolicy jeszcze kilka. Wszystkie równie piękne i kolorowe.

Pobliska dzielnica indyjska „Little India” to w większości lokale prowadzone przez Hindusów. Sklepy z mnóstwem przypraw pod wszelkimi postaciami i w dziesiątkach kilogramów, stoiska z jedzeniem i kolorowymi sukniami oraz sklepy, z których wydobywa się głośna muzyka i naganiacze zachęcający do kupna filmów z Bollywood.

Ostatnim punktem dzisiejszego zwiedzania był Pinang Peranakan Mansion. Mając jeszcze trochę wolnego czasu, jako że do mieszkania mogłem wrócić dopiero po 18:30, wsiadłem do bezpłatnego na wycieczkę po centrum. Wstąpiłem przy okazji do centrum handlowego, a potem musiałem czekać na autobus do dworca, by w konsekwencji 30 min później znów znaleźć się przy centrum handlowym.

Wieczór zaktualizowałem sobie oprogramowanie w moim Canonie i dostałem od Tran Vu parę tabletek Paracetamolu, bo gorączka jednak nie ustąpiła.

 

Skomentuj

