Dzień 24, 25, 26, 27 – Kuala Lumpur, Batu Caves

W dniu, w którym wybrałem się by wjechać na wieże Petronas Twin Towers (18.08.2012 r.) okazały się one zamknięte aż do 21.08, czyli do dnia mojego wylotu z Kuala Lumpur. Powodem było święto kończące Ramadan. Poszedłem zatem na spacer po hinduskiej i chińskiej dzielny – ta druga zdecydowanie ciekawsza. Stare zabudowania z kolorowymi elewacjami , świątynie wciśnięte gdzieś pomiędzy budynki i ukryte przed przypadkowymi przechodniami. Po południu, nie mogąc odnaleźć autobusu nr 11 jadę pociągiem z KL Sentral obejrzeć Batu Caves. Jest to zespół jaskiń wapiennych położonych na północ od Kuala Lumpur. Stanowią one ważne centrum pielgrzymek dla miejscowych hinduistów, szczególnie podczas corocznego święta Thaipusam znanego między innymi z samookaleczania, które jest swego rodzaju pokutą za grzechy, oczyszczeniem i symbolem niesienia ciężaru przez życie.

Do obszernej jaskini wchodzi się po wysokich, 273 stopniowych schodach, u podstawy których stoi wielki, 43 metrowy posąg Buddy.

Przed świątyniami skaczą makaki dokarmiane przez turystów, a ja wracam już do Kuala Lumpur by wieczór przejść pod bliźniacze wieże Petronas i zrobić parę zdjęć.

Tak się składa, że Luke mieszka jakieś 4 km do najbliższej stacji metra, a autobus jeździ na zasadzie „jak przyjedzie to będzie” i nigdy nie wiadomo czy trzeba czekać 5 min czy 1,5h, więc zazwyczaj szybkim krokiem, różnymi drogami, do najbliższych stacji mam około pół godziny piechotą. Siły mi wracają więc mogę spacerować.

Skomentuj

