Dzień 6: Grampiany

O poranku dalej ruszamy na Great Ocean Road. Nieopodal naszego kampingu znajduje się kolejne piękne miejsce –zatoka ze sterczącymi z wody skałami wapiennymi. Bardzo podobna do Dwunastu Apostołów.

Kilka kilometrów za Warrnambool wjeżdżamy do Tower Hill Wildlife Reserve, gdzie spotykamy strusie emu luzem sobie spacerujące. My też idziemy na pobliskie wzgórze podziwiać widoki po czym wracamy do samochodu i jedziemy w stronę Grampianów stanowiących południowy kraniec Wielkich Gór Wododziałowych.

Powoli mamy namiastkę australijskich dróg – długie, proste odcinki dróg, którymi jeździ się po prostu wspaniale. Im dalej od wybrzeża tym temperatura lekko się podnosi.

W Galls Gap stanowiącym centrum turystycznym regionu dowiadujemy się o ciekawych miejscach, które możemy zobaczyć w ciągu jednego dnia.

Na początek kierujemy się do wodospadu McKenzie,  następnie odwiedzamy punkty widokowe (m.in. Reed Lookout), a pod koniec dnia wybieramy się na krótką wycieczkę.

Jako, że nas następny cel podróży oddalony jest o ponad 700km, decydujemy by znaczną część trasy zrobić w nocy. Już przy wyjeździe z parkingu mamy okazję zobaczyć pierwsze kangury, z czego jeden, gdy się zatrzymujemy decyduje się przeskoczyć nam prosto przed samochodem.
W Halls Gap z kolei, na polach zauważamy niezliczone ilości tych torbaczy, a znaki przy drodze pocieszają żeby uważać od zmierzchu do świtu właśnie na skaczące kangury. Nie mniej jednak po australijskich drogach jeździ się świetnie i pierwszy raz prowadząc zamiast patrzeć na drogę przed autem patrzę na pobocze i wypatruję kangurów, a jest to o tyle utrudnione, że ich oczy nie świecą się w nocy.

W ten sposób jedziemy aż do 3-4 w nocy, gdy postanawiamy odpocząć i przenocować na polanie przy drodze.