Wiza do Kazachstanu

Po uzyskaniu tadżyckiej wizy przyszedł czas na kazachską. Z tym krajem miałem już pewne przejścia rok wcześniej, więc mniej więcej wiedziałem z czym się to je.

Do uzyskania wizy turystycznej nie jest potrzebne od pewnego już czasu zaproszenie. Wprowadzono tak zwany tryb uproszczony. Chodzą słuchy, że bezwizowy program z poprzedniego roku zostanie przedłużony i na ten rok, a dodatkowo rozszerzony o m.in. Polskę, więc jest nadzieja, że już niebawem, może nawet w okolicach wakacji jadąc do Kazachstanu wiza potrzebna nie będzie. Na razie jednak trzeba się o nią ubiegać.

Aby aplikować o wizę należy złożyć:

  • paszport,
  • kolorowe zdjęcie,
  • wypełniony kwestionariusz wizowy (do pobrania ze strony ambasady),
  • ksero pierwszej strony paszportu,
  • zaświadczenie o zatrudnieniu,
  • podanie do konsula Republiki Kazachstanu (do pobrania ze strony ambasady),
  • potwierdzenie rezerwacji noclegu.

Co do potwierdzenia rezerwacji noclegu to miałem zarezerwowane trzy noce tylko, a po otrzymaniu wizy bezpłatnie je anulowałem.

Wnioski należy składać tylko i wyłącznie osobiście. Zwykle przed otwarciem ambasady ustawia się kolejka ale w moim przypadku było to ledwie kilka osób i nawet tuż przed samym otwarciem (o 9:30) liczba osób byla w okolicach 20. Nie było więc możliwości aby ktoś nie zdążył złożyć wniosku do 12.

Do środka wchodzi się po pięć osób, pani wzywa przez domofon i otwiera bramkę. W moim przypadku złożenie wniosku trwało może pięć minut. Dostałem kartkę z numerem konta i kwotą jaką mam uiścić za wizę i udałem się do pobliskiego banku celem dokonania wpłaty. Moja miesięczna wiza turystyczna kosztowała 35€ + 5zł prowizji.

Wiza była gotowa po tygodniu. Odbiór osobisty lub za poświadczeniem notarialnym. Jako że nie mogłem udać się do ambasady załatwiłem pełnomocnictwo notarialne (24,60zł). Teoretycznie wymagany jest oryginał ale w praktyce wystarczyła kopia.

Skomentuj

